[Cik Eqa]

My photo
beaufort@kuching, sabah, Malaysia
i am a passionate dreamer with a big ambitious goals.. hoist your true color pirates! wawasan hatecrews 1st generations.. proud Malaysian that is not ashamed to present its color..servant of Allah and beloved family [Rebellion]

Sunday 5 May 2013

Anjakan Paradigma..Le Promo de Goodies!

Assalamualaikum!

haaa..ni ada barang baik nyer...semalam aku dapat..mmg rezeki aku le terdetik hati nk pg lelepak kt rumah member aku c dayang~

kebetulan semalam tarikh keramat rakyat Malaysia mengundi..
so aku ikut mak cik aku balik rancangan jaga kazen aku yg kecik2 tu..
dah balik tu aku mesej la si jiran jauh stengah sket..nak melepak..haha
b4 lepak aku g buat tu roti paun inti keju n sosej..  resepi yg aku rembat dr muka buku sb senang nak mampus masak benda alah ni..hahaha..  dah sampai2 tu kakak c dyg, jiji mempromote produk DCL..
tak pernah dgr??sila google ke yahoo ke apa cari sendiri..

first dia promote "E-gnius" produk tuk minda..
mmg sesangat la menepati kriteria tuk bantu aku dlm study..
kenapa??? meh sini aku list kan..siap tempek gamba lg nih.. menguatkan daya ingatan, improve kreativiti, tenaga mental n reduce stress n kurangkan migrain..
lg bagus klau bg makan kt budak2 so otak dorang always cergas..
tak tipu, aku balik je test makan tablet ni sb kepala ada denyut2..lepas makan mmg xde dah..
sesuai tuk student universiti yg selalu stress n migrain..hehe..



E-gnius..kotak..

botol dia~




haa... yg ni pulak DCL bg nama dia "Bidadari" dgn slogan "setiap malam adalah malam pertama.."
okay jgn dok pikir ni utk yg dah kawin..jangan mengkuningkan otak anda yg warna pink2 tuh..haha..
asalnya produk mcm ni sesuai utk pempuan yg bersuami..tu stereotype dulu2..
tp produk mcm ni sebenarnya sesuai di ambil oleh remajah2 yg sudah naik bendera jipun..
bahasa lucahnya; sudah datang haid..hahaha..ada sesetengah orang anggap perkataan haid ni taboo..
ape yg taboo pun tak tau..aku sebut okey je..asal kau tak tayang pad kau yg dah ade darah tuh sudah..
haaa..tu memang nak minta culik nenek kebayan tuh..hahahaha..jangan ye dik oi..
okay balik kat bidadari..aku try benda ni sebab aku ada masalah senggugut..
yg wanita mesti tau..aku rasa lelaki pun ada jg yg tau..
sakit perut yg berak tak hendak, kentut tak hingin time2 kau period..ade ke ayat tu..hahahaha..
bidadari jg bantu tuk atasi masalah keputihan, naik seri wajah, bg hilang bau ondom (bau ketiak) n mulut, bg tenaga, rawat luka dlm perut dan ade lg la keistimewaan yg aku malas nk sebut..nt orang igt aku gatai nk belaki, calon belum ada..hahahaha..tp cukup aku simpulkan yg lain2 tu, kt bahagian rahim n payudareee..
nak tau gi beli bidadari..jgn pula kau dok mimpi nak pegi kayangan tujuh nak cari bidadari, pastu curi sayap dia..tu mitossss mentos!!! huahahaha..
insyaallah yg kawin n gadis yg bakal jd menantu orang, uollz dpt bahagia dgn suami uollzz..
tp kes aku lain la..nk bg hilang sakit senggugut..sakit tu bai!


ketepikan ayat tuh...





yg ketiga ni aku ambik trial nk cuba cuci usus..DCL bg nama anak dia nih "Nu-Clonz"..
bukan produk nk buat klon2 mcm naruto tu yg reramai tu..bukan ye..sila limitkan imaginasi anda..hahahaha
nu-klonz ni khas utk cuci usus..jiji cerita, kawan dia ambil ni n keluar hijau2 macam lumut tu..
aku nak korang bayangkan benda hijau tu keluar dr lobang taik kau..
amacam..ada sedap??hahahaha..jiji ckp tu taik yg lama2 tp nda terkeluar, stuck kt usus kau..
sb tu muka kau bjerawat, badan pun tak ummpphhh lg, emosi tak tentu pasal..bukan sb hormon je tau..
so0 makan ni insyaallah usus terpelihara..wajah pun terpelihara..yg penting badan kau sihat..








pehhhh hebat aku bleh ingat explanation si jiji yg panjang berjela2 ni..
hahaha..ada banyak lg yg jiji promote kt aku..
ada satu yg menarik perhatian kewanitaan aku..tp tak ingat nama produk tu..
q-she ke apa tah aku tak ingat..sapa yg nak cantik sila2 lah merisik dgn produk yg satu ni..
ade gak stokin tuk bagi hilang bau tengik kaki sape2 yg ada masalah bau kaki..
cubalah..comel stokin tu..ada corak love2..klau lelaki pakai nampak kejambuan anda..hahahaha..
nt aku dah cuba aku gtau ye..tak sempat nk bli sb bajet nt tak cukup..mana nk cekau..
testimoni??? nanti aku tempek gambar dia..aku takde simpan gambar latest member aku ni..
tp i tell u, muka dia bersih, putih..nda macam dulu..

peringatan yg jiji tolong tulis tuk aku..supaya nda lupa..tengkiuuuu!!


okay khatam!



DAH! DAH! DAH!
 yg ni cerita lain pula..ada suprise dr my bebeh dayang ni..



















TADAAAAA!!!!



cantik tak jaket ni..tp tebal humang haiiiihhh!
dah la panas, dayang ble suruh aku test "baju sejuk korea" ni..mcm ayam panggang aku kt ruang tamu tu..haha..tp detail yg aku suka is butang dia corak anchor or orang mesia panggil sauh kapal..
ala yg mcm dalam citer pirates carribean jack sparrow tuhh..
rugi tak tengok..aku fan habis citer tuh..


haa..yg ni dia bli dgn member dia..bg aku..strawberry bau dia..ni kalau aku haus ke lapar ke, memang aku bleh tersilap pandang perfume ni sbg makanan..bau dia wanggggiiiiiii sangat! bau manis...
ni kalau aku calit kt baju ke ketiak ke kt tangan mesti kena serang semut ye dak???hahaha...
gurau..tp memang bau manis!


TO DAYANGKU ZUNAIDAH~
tak sangka pula cuti ni bleh jumpa..so aku takde la beli apa2 time kt sarawak..
sb ingat kan jumpa time raya..so, plan beli time raya...
so, xde ole2 dr sarawak..tp aku masak dah cukup kan???hehehe..
apa2 pun tengkiu tengkiu tengkiu sgt9 my ole2 n present u gave me..
will take care of it with my full attentions~ :3



haa..sape2 yg nak cuba or nk beli DCL ni boleh contact dgn jiji..dia dealer ni barang hangat..
nih link facebook dia..kau tekan je..nt pandai2 la deal..aku tak terer nk explain yg ini..hahaha..
--->> https://www.facebook.com/dgkuzubaidahbteagmajid


tamat kisah kayangan sembilan puluh dua! motif?? gua tak tau..
tahniah BN menang majoriti...aku sampai tertido2 tgu result semalam..
so..hope your promise to built a better nation ditepati ye jgn dicapati..
nak2 pulak nt jd pembangkang ape rasa kau..jus oren pahit yg expired!
walaupun aku nk tgk PKR menang..nak jg tgk macam mana dorang ruled the country..
takpe next next next year ada lg..kita cuba lagi ye..usaha tangga kejayaan..hehehe..

adios amigos~ anyeong~ selamat menjamu selera~ gua lapar~ mari makan nasi + kicap cap ayam + telur mata karabau~ legend cuisine!

^u^

No comments:

Post a Comment