[Cik Eqa]

My photo
beaufort@kuching, sabah, Malaysia
i am a passionate dreamer with a big ambitious goals.. hoist your true color pirates! wawasan hatecrews 1st generations.. proud Malaysian that is not ashamed to present its color..servant of Allah and beloved family [Rebellion]

Thursday 16 May 2013

Detik Entiti 12 Tengah Malam part 2~

Assalamualaikum~

baru dpt idea nk poret2..lama nk igt..dah lama kan zaman kanak2 berlalu..penat nk memerah otak apa cerita.. :P



Kisah 1

cerita ni pendek je..berkenaan rumah ustazah ngaji aku..time dia tgl kt rumah ni takde la yg pelik2 berlaku..
tp lepas je pindah rumah tu lama kosong..so, kalau lama kosong mesti makhluk Allah yg lain akan 'diam' kt dlm tu kan..
sblah rumah tu ada cikgu yg tgl..dah berfamily..dorang slalu dgr seblah rumah tu ada yg seret2 kerusi, kelentang kelentung mlm2..
tp bila cikgu tu g tgk dr lubang pintu takde pla sapa2..lubang pintu tu ada sb tombol pintu dah rosak..senang2 la orang nk tgk isi rumah tu..
nasib la takde yg tiba2 muncul kt lubang tu time cikgu tu g mengintip..hihi..
yg anak cikgu yg tgl kt bwh rumah ustazah pun pernah npk rumah ni ada cahaya putih time memalam msa dia otw balik rumah..
dia mula2 npk tu igt ada org..tp ye la, bila igt balik mana ada cikgu/staf pindah kt rumah tu..
so bila cek kt rumah tu, tp aku tak igt dia naik kt rumah tu ke tak..tp bila double cek gelap rumah tu..
sekarang ni aku rasa ada cikgu yg dah tgl kut..
aku admit, flat ni mmg spooky..even time aku nk balik ngaji pun aku minta yasir hantar aku dgn adik aku naik atas smpai pintu..dia slalu hantar smpai tingkat 3 je la, lepas tu aku dgn adik lumba lari naik atas..hahaha..gila kau, sb kdg2 lampu kt tangga tak menyala..rosak tak diganti..kecuali lampu tangga depan rumah..
sb abah ni rajin g beli bulb lampu..inisiatif sendiri, nak tggu kena tukar, tahun2 dah tak bertukar..
rumah yg kami tgl tu pun abah yg baiki mana2 yg rosak..lantai karpet, paip kena tukar, dinding pintu semua kena cat..tombol pintu tak silap aku kena tukar..untung sapa yg dpt rumah tu lepas kami ye..ada gak furniture kena tgl sb abah mls nk bawa pindah, tak muat lori polis yg gedabak tu..sedekah kt sapa2yg tgl lepas kami..
tp yg gelinya karpet biru kt ruang tamu tu banyak 'peta' tau..peta dunia oleh adik aku..
dia ni suka buat peta smpai arwah umi marah..haha..maksud aku wueekkk [vomit]..tak faham?? bahasa geli2 dia muntah..hehehe..



Kisah 2

yg ni cerita time aku skolah menengah kt SMK Beluran Bestari [dulunya nama dia SMK Beluran]
tp kebanyakan takde la pengalaman aku..setakat aku skolah sana belum kena lg..
tp member2 aku pernah kena siang2..nasib dorg la 'akak' tu bg nampak diri kn..
dorg pg study kt kantin skolah time hujung minggu..tp aku tak pegi, tak igt knp, mgkn abah aku tak bg kut..
dorang cerita, sekeliling sunyi takda org, takda yg buat kelas tambahan..cuma grup dorg ja..yg meja dorg duduk ni nampak la kelas2 kt level atas yg bertentangan dgn kantin..
bila dorg tgk kt kelas level 2, yg plg atas tu..dorg npk la sorg pmpuan rambut panjang..tp tak nampak muka n bahu tgh duduk kt kerusi cikgu..mula2 tu igt orang tp dorg tgk balik, bahu langsung tak npk..kira benda tu dorang npk dari sisi..ye la, cer korang bayangkan..takkan la rambut minah tu tebal 5 inci sampai tak nampak bahu..even orang yg rambut panjang, time korg tgk dr sisi for sure akan npk bahu..
haa..lepas ni gi bt uji kaji..ko gi ngintai awek2 yg rambut panjang dr sisi..tp jgn pla ngintai time dorg mandi..
kena tembak oleh bapak karang..haha..
dorang apa lg masing2 tgk satu sama lain..dah tu menjerit2 takut..tp dorg ni tak blah lg..
hati kering kut time tu, habis melalak sambung study buat tak tau..
ye la, kalau ko layan mesti benda tu nyakat dorang lg teruk kan..tawakal je la..
nasib takde yg histeria dorang ni..hihi..
nk port sunyi kan kalau study, klau g library awam nyer..kecik gila, n slalu penuh klau hujung mggu..hotspot org dating n budak2.. :P
skolah menengah ni mmg lama la..antara yg awl kt area sandakan..so, tak hairan klau ada yg npk pelik2..



Kisah 3

masih kt sekolah tu, tp kt asrama..dulu time aku form brape tah..form 2 tak silap...
ada senior aku bunuh diri kt asrama..mmg kecoh time tu..ada yg npk time mayat tu kena bawa keluar..
punca tak dikenal pasti..ada rumors ckp putus cinta, ade gak yg ckp psal study..tak silap aku senior ni form 6 time tu..tp smpai skarang punca knp dia bunuh diri masih kitorang tak tau..
lepas mendiang bunuh diri, dorm yg dia tgl tu tiap malam kosong..budak2 lelaki yg sebilik dgn mendiang tu semua warden suruh tdur kt bilik lain..sb ada yg npk mendiang berlegar2 kt tmpt dia gantung diri tu..tp tak ngacau org lain..mendiang ni non-muslim tak silap aku..

kt asrama pmpn pla ada kedasyatan sket..haha..tmpt perkampungan jin..
tp aku tak igt sgt cmana dorg dpt tau..aku rasa jin2 tu semua kena pindah tempat lain aku tak silap..

rumah rasmi pengetua pun kosong je takda yg tgl..time aku tu, pengetua kitorang bansa india, tak igt nama tp hot dgn baju punjabi dia pkai n gaya rambut ala2 afro..haha..gurau..rambut keriting2 kaler perang2..
dia sanggup ulang alik dr sandakan yg jauhnya 90 lebih km hari2..kau bayangkan..
tak tau kenapa dia tknak tgl kt rumah pengetua tu..mgkn dah ada rumah kt bandar kut..
tp aku tetap admire madam ni sb dia slalu berucap in english..aku suka dgr..hehe..
n jarang india kt sekolah..kt pekan pun kurang ectely..hehe



Kisah 4

lokasi kekacauan kt SM ST Paul, Beaufort..
tp ni sebelum aku pindah sini..tp cerita ni mmg aku igt gila2..
skolah ni dulu pernah ada kes kerasukan berjemaah smpai cikgu pun kena..
kebetulan dewan pun baru siap tp belum kena guna..
kes ni berpunca time camping kt skolah tu tak silap aku..mana aku igt sgt sb member yg ceritakan kt aku..hehe
time camping tu dorang d jungle walk kt hutan blakang skolah tu..dkt dgn padang skolah..
aku pun tak igt n malas nk g tanya lg, sama ada dorg ambil something or cakap besar time kt hutan tu..
benda tu ikut dorang smpai skolah..lepas tu of course la histeria..
igt time tu ja..lepas tu jd lg..part yg ni best..histeria beramai2..mana2 yg histeria tu kena angkat ke bilik guru..bilik guru pla kena naik tangga..heaven la nak naik..mula2 pmpn yg angkat..
tp makin lama makin ramai yg kena..so, terpaksa la hero2 jantan yg angkat pmpn..dah darurat kan..
ada yg kena time perhimpunan kt dewan..

n kelas2  yg seblah dewan pun tak berani nak duduk kt seblah tingkap yg menghadap dlm dewan..mcm ada yg tenung dorang dr dlm dewan tu..time tu dinding dewan masih dinding papan yg jd tingkap kelas..
skg ni dah kena tukar dgn dinding siling..
ada yg kena kt bus stop..cikgu pun kena..tp aku tak igt sapa nama cikgu tu..cikgu cina, dia nangis2 smpai kena tenang oleh cikgu lain..bila dah hari2 smpai cikgu pun kena..skolah ni cuti lama..seminggu gak cuti..budak2 suka la takyah belajar, free2 cuti kan..hehe..
lepas tu tak pernah ada aktiviti malam kat skolah tu..klau nak buat pun kat luar cari tempat lain..
time aku masuk pun masih takde aktiviti time malam..sambutan jubli 50 tahun pun kt dewan serbaguna kt pekan..

horror juga bila kena cerita sb aku ni jenis hati kering dalam takut jg..selamba g g dewan sorang2..no wonder takde yg brani g sorang2..tp bila igt time aku kt sna, macam2 cerita lain tp bukan horror..aku cerita lain kali..sure gelak klau korang imagine..hehe



to be continue~

No comments:

Post a Comment