[Cik Eqa]

My photo
beaufort@kuching, sabah, Malaysia
i am a passionate dreamer with a big ambitious goals.. hoist your true color pirates! wawasan hatecrews 1st generations.. proud Malaysian that is not ashamed to present its color..servant of Allah and beloved family [Rebellion]

Thursday 16 May 2013

Detik Entiti 12 Tengah Malam part 3..

Assalamualaikum! Salam Jumaat~ :)

sambung lg kisah mengarut yg tak karut2 lg..pasrah je la korang baca kan..haha..amaran utk yg mencari keseraman sila serbu pawagam2 berhampiran.. :D




Kisah 5

first time aku encounter dgn kes histeria time aku form 6 kt SMK Membakut..gila batak dah la time tu aku kena paksa tgl kt asrama..
time tu femes dgn kes rasuk kt skolah2 lain..tp skolah aku blum lg..
time kena tu ada dua punca, ada yg tak cuci pad bersih2 n ada yg main spirit2..tp mula2 kena time waktu kelas, skolah ni satu sesi..budak form berapa tah..
time tu dorang klas agama..ustaz/ustazah tu cerita pasal jin tak silap aku..
ade la pla minah ni tb2 histeria..so, kena bawa kt bilik rehat kt asrama perempuan..aku tak igt brp org tp lebih dua la..time habis waktu skolah kitorang balik la, time tu dah reda minah2 ni, cuma ada sorang tu la attention seeker sengaja buat2..bengong aku tendang baru tau..haha..
igtkan dah reda tp time2 nk sembahyang jumaat tu la kena lg..memang hangin la sb yg lelaki manada orang, cikgu2 semua dah balik..bingung gak camana nk encounter..aku time tu kt bilik classmate aku lepak2..
bila dah dgr org teriak2 tu susah la aku nk keluar sb budak form 5 sorang ni pla jenis lembik gila..
tak boleh dgr org histeria, so, aku ngan kwn aku ni terpaksa tenangkan dia n tutup telinga dia..
dia mmg dah nangis2 dah nk balik..aku tak tahan kt bilik tu tp tak berani nk lalu kt bilik minah histeria tu..
dia histeria mmg tak sedar dah..sampai nk berlubang span katil sb dia tolak2 tekan kt katil dia..
yg kazen kwn aku ni sebilik minah ni..dia otai la tak takut tp dia ckp dia bkn alim2..yg ni aku tau la sb aku sendiri npk..tp dia dgn 4 orang lg mmg dah struggle nk pegang minah ni..
bila dah sorang histeria, yg lain lemah2 tu apa lg mula la nangis2..aku dgn yg lain tak tau nk bt cmana..last2 aku ckp dgn dorang bawa dorang pg tempat lain kt skolah tu..betempiaran la kena bawa jauh2..
kt surau pun ada dua tiga yg kena..ramai2 nt tambah jadi2 pla..
yg non- muslim kumpul kt stage dpan padang..monica, yg aku tau dia ni mmg kuat agama la..dia siap teriak kt budak yg nangis tu..tah apa yg dia cakap..yg aku sempat tangkap Yesus la dia cakap..
ada yg lelaki kerja contract kbtulan msih kt skolah time tu tolong tp still kecoh lg..

tunggu punya tunggu lelaki habis sembahyang jumaat baru la lega..
ustaz n the geng smpai g ubat yg first kena..paderi pun ada gak g tmpt non-muslim..
time budak histeria tu dah tenang, dorang pakat bawa turun..yg aku npk dia kena selimut sejadah..
tp budak lain perasan time kena bawa turun tu, kucing2 semua ikut turun..
then ketua warden announce sapa2 yg nak balik, balik..aku tak la takut sgt tp aku mmg nak balik rumah..
tak rajin aku klau ada lg jd histeria malam2..
call abah suruh ambil..mmg tak peduli dah kwn kt hostel..haha..

igt dah reda..time malam aku balik tu kena lg..sb yg histeria tu pun balik jg..
balik lg histeria..smpai budak2 lelaki g azan setiap penjuru bilik n bangunan asrama..
ngam pula roomate aku sorg ni bleh npk..dia ckp benda ni satu family..skg kt pokok dkt asrama..
time aku tlg pegang sorg yg kena kt bilik aku, roomate aku yg form 2 pla tenung aku tajam..
ceh lahanat betul benda dalam dia tu main tenung aku..mgkn dia nk cuba masuk aku tp tak dapat sb aku gila tenung dia tajam2 or ada benda kt blakang aku..huhu..
timing yg bagus pla black out..aku dah start goyang..sb time black out tu budak yg kt seblah bilik tb2 histeria..lahanat lahanat..aku mmg nk nangis dah..tp still aku buat muka ketat sambil2 pujuk diri buat hati kering..yg budak ni time dia sedar days after that, dia cerita yg dia npk that thing kt cermin d dorm dorang n dia before black out tu tgh tgk kt cermin..huh, dajal tul..
time dah pasang balik lampu semua aku blah pg dewan makan..
tak tahan aku klau dia dah main black out..cun aku kt dewan mkn, dia black out lg..lahanat! haha..
sure aku nangis tak silap aku time tu tp takde la raung2 mcm budak lain..
dalam takut mesti jaga air muka beb! hehehe..time ni akak tukang masak kt dapur bg air yasin kt budak2 dlm dewan..
ada lg yg sempat dating..kena baru tau.. :P 
aku call member aku pijie, suruh dia teman aku sampai aku hbis kredit..sanggup nih call c pijie sb aku nk distract tak nak fikir sgt menda alah ni..
nak tak nak semua budak yg kena warden suruh balik mlm tu jg..

days after that, pihak sekolah jemput perawat dr  KK..tak igt siapa..
tp time ni ada drama, bapak lawak..muslim semua kumpul kt surau..
cikgu pun ramai yg join sekaki baca yasin n nk pagar asrama..yg kena semua turun..
aku tak igt apa yg org tu buat..tp time baca2 rukyah, tb2 sorang ni lari..
semua tkejut..dua tiga org tpaksa kejar dia bawa balik g surau..
drama dah start dah..dia kena letak kt tgh2..yg aku nk gelak org tu tampar dahi budak tu..
gila kau aku tahan gelak je time tu..bukan aku sorang ja yg tahan..geng2 yg aku rapat lelaki aku tgk muka dah senyum sumbing2 dah nahan ketawa..
yg nangis2, yg histeria semua kena tarik duduk tgh2..pun kena tampar dahi..tampar dahi satu hal nk gelak..
lepas kena tampar tu semua dorg ni tejelepuk baring..lawak beb!
aku yg sekelapa dgn geng2 aku sna semua muka mcm joker tahan ketawa..
klau korang kt sna  pun for sure ketawa..pedajal kan org histeria nk kena rawat kitorang bleh nak gelak..
lahanat tul..hahaha

lepas dia baca itu ini, dia g round2 kt asrama tu baca rukyah2 semua..
lepas tu dia balik kt surau, pg kt roomate aku yg sixth sense ni..
dia tanya kt budak tu kt mana family benda tu, roomate aku ckp dah pindah tmpt lain tp still kwsn sekolah..
tp x dpt ganggu lg la sb org tu dah pagar asrama..
lepas dia baca ayat2 nk tutup hijab dia, tepuk2 lepas tu dia tanya lg "ada npk lg?"
roomate aku senyum2 jwb tak npk dah..
lepas tu dah aman..cuma yg minah2 sengkek attention seekers ja la pura2 histeria..
bila ugut nk heret turun bw g blik guru kt bwh n ugut buka baju baru 'sedar' konon..
klau aku angkat ke kain dia biar dia taubat tak nak buat..hahahahaha jahat kan aku..

ada yg cerita kt aku bilik budak yg histeria smpai kena angkat 5 org tu bekas student mati pregnant,
dia nyorok kt dlm loker besi yg kurus tu..tp kwn yg tlg dia ni lupa..
balik2 tu dia dah mati..loker tu kena letak kt dlm stor hujung..tp aku tak tau la kesahihan cerita..
yg budak tu ckp dia npk pmpn ada lubang kt leher ke apa yg penting kt badan benda tu..
gila seram..



Kisah 6

masih jg kt sekolah time aku form 6..kt asrama..
asrama lama mmg horror gila..
time warden perempuan tgh ceramah kt kitorang kt bilik bawah, semua dgr bunyi mcm ada org kt atas tp takde sbnrnya..semua kt bwh..tak silap aku time student yg ambl SPM n STPM je time ni..tak ramai..warden siap ckp "ada org nak main la tu" mcm tu la lebih kurang..

before2 tuh, ada yg npk mr gula2 kt pokok kelapa blkg asrama la..curi spender la, tp yg ni kerja org luar..
kena kejar smpai selipar tgl..nasib time tu aku belum masuk..time STPM aku dgn roomate aku SPM tdur bdua kt bilik..yg lain dah balik n kwn dia pun dah habis paper..dia kelas sains..
time dia kena himpit tu dia kt katil dia hujung sblah tingkap yg ngadap padang..
aku pla katil no. dua dkt pintu...aku tak tau dia kena, tp lepas tu dia pindah sblah katil aku n tarik bg rapat katil..
dia siap marah2 lg sma tu benda time tarik katil..haha..
yg kwn aku sblh bilik pun kena, dia ckp ada 3 benda ketawakn dia time kena himpit tu..
time tu dia marah2 jg halau tu benda tp ttp jg ketawa smpai bdak2 SPM yg prmpuan balik dr kelas tambahan mlm..

tp ada satu malam tu, hujung minggu biasa la tidur lewat ramai2 time aku lower 6..borak2, baca novel, begayut dgn boyfriend kt hp semua..
aku lepak kt bilik kwn aku..katil dia ni katil besi tp kt bwh dia yg support tilam tuh kayu so berat sket..
katil seblah katil besi, bawah dia pun besi..
yg sorang tgh calling, aku baring kt katil atas, sblah aku kak jau..yg lain kt katil bawah borak2..
lepas tu sayup2 dgr bunyi anjing merintih..klau org tua2 ckp yg bunyi time dia npk something or ada org meninggal tu..
tu la yg ktorang semua dgr, mula2 semua senyap dgr..
tp lepas tu kak jau dah lompat bawah, aku tkejut so spontan aku pun ikut terjun bawah..
yg aku nak gelak semua pakat tidur berhimpit satu katil..
kak jau ni lawak, dia boleh tarik katil kwn aku yg ada kayu tu bg dekat dgn katil satu lg..
dia boleh tarik katil tu satu tgn je, dua kali dia tarik dr hujung ke hujung sorang..
padahal klau nk tarik kena dua tiga orang nk tarik katil berat tu..takut punya pasal kan..haha..
lepas tu semua nk tdur tgh2 tak nak hujung2..aku dgn mmber aku tpksa la tdur hjung..aku belah kanan dia belah kiri..
yg buat semua takut sb anjing tu menyalak dekat sgt mcm kt padang blkg asrama tu..




tamat kisah seram yg tak berapa seram ni..tp semua yg aku cerita adalah benar terutamanya yg pengalaman aku..aku bukan nk bg takut kau org baca entry aku..kalau nak seram tahap jerit2 pegi tgk cerita ju-on ke nang nak ke hantu korea ke apa..aku just share pengalaman bukan nk buat korang takut..kalau nk takut g beli vcd hantu..gila kau sampai 3 part aku cerita..tak caya aku..

No comments:

Post a Comment