[Cik Eqa]

My photo
beaufort@kuching, sabah, Malaysia
i am a passionate dreamer with a big ambitious goals.. hoist your true color pirates! wawasan hatecrews 1st generations.. proud Malaysian that is not ashamed to present its color..servant of Allah and beloved family [Rebellion]

Sunday 12 May 2013

Detik Entiti 12 Malam..spooky Beluran -,-'

Assalamualaikum! :)

tgh merempit kt forum mycari tu, aku bt perangai baca cerita2 seram kt Malaysia ni..
gila tak gila aku dah habis baca cerita seram kt uitm seluruh Malaysia ni..plg angker, uitm jengka, lendu dgn ada 1 lg kampus tp tak igt..sempat gak aku menyibuk cerita aku kt sna..hahaha...
habis rempit kt forum uitm tuh aku rempit kt cerita horror kt hotel2..perghhh..gila taubat aku nk honeymoon kt hotel..sengal punya forumers! hahaha..
timbul idea nk merempit kt blog sendiri pasal pengalaman aku dgn makhluk2 halus ni..
tp cerita aku tak seseram cerita budak uitm yg kena ganggu kt shah alam seksyen ape tah..yg citer femes tu, kau taip kt guugle tu, kisah seram uitm di shah alam..kompem ada..mmg legend citer tuh..




KISAH 1

ni kisah aku time zaman beringus lg..zaman budak2 belum akhil baligh..
aku tgl kt flat guru SK Pekan Beluran, plg best rumah aku kt tingkat plg atas skali level 4..atas tu tmpt tangki2..klau naik boleh buat filem seram sana..haha..
flat ni ada dua, bentuk dia mcm flat guru yg pkai bata merah yg lama tu..
tiap2 malam aku ngan adik aku kena g ngaji kt rumah ustazah kt flat sebelah..ustazah tu tgl kt tngkat 3..
so far tak pernah npk lg apa2 yg mistik2 nih walaupun slalu dimomok mcm2 cerita oleh member2 aku..
nasib dorang tak buat dajal nyamar hantu ke apa klau tak kompem arwah dorang tuh..haha..

tp 1 malam tu mmg nasib aku la hijab aku terbuka sekejap..bukan hijab tudung tuh tp mata 6th sense aku..
masa tu aku tgh tunggu giliran ngaji..ye lah..bukan dua tiga orang yg ngaji..ramai nak mampus ngaji..aku ok la dgn adik aku sorang je..yg lain bederet2 adik beradik mau tak nye lemau tunggu turn..hahaha..
time tunggu tu, aku duduk kt ruang tamu..kalau aku duduk straight, pandangan aku akn nampak tingkap luas nak mampus kt master bedroom sblah dapur..dah tu, langsir tak tutup aku mmg nampak gelap malam pekat mcm taik kambing tuh..mmg ayat sengal kay..hihihi..

dok tgk2 khayal mcm baru hidu ganja tu kan..hehe gurau je..tp aku mmg termenung time tu kt arah tingkap..
selamba ada bebola warna merah terang lalu kt luar tingkap tu..sumpah nampak jelas mcm kau tgk tb HD tuh!
aku time tu, tenganga tgk bebola tuh terbang kt luar tu..lepas tu hilang..aku ni bodoh tak caya mata aku..
pg dapur blkg tgk kt ampaian luar tu tgk 2/3 kali..tak caya juga, aku siap tanya maid ustazah tu..
"akak ada npk ka td bola2 merah limpas di blkg ni??" maid tu siap perli aku salah tgk suh aku g ngaji..
sengal akak tak caya aku, padahal dia tgh ngadap kt tingkap dapur jg...
aku time tu tak cuak tp blur2 sb 1st time npk..
time lepak2 dgn kwn2 cerita pasal hantu2 ni aku sempat tanya apa benda yg aku npk malam tu..
dorang ckp tu saka harimau..sb dia warna merah bulat..
time kecik tak la pikir sgt..bila besar cmni, ada aku terfikir tu saka or langsuir or balan2/penanggal??
tp aku tak pernah jumpa benda alah merah tu lg..n aku tak nak jumpa lg..
walaupun kau tgk takde seram nye tp aku tak nk la jmpa makhluk alam sana tu..seriau okay! =,=
tp tak heran la flat tu ada mcm2 sb abah aku ada npk pmpuan baju putih kt padang skolah tu time dia tgh lepak halau nyamuk [merokok]  kt buaian kt beranda..
tp aku tak pernah tanya cerita tu kt abah, lgpun aku dgr dr org lain..tak pernah nk tanya..sb nt kena bedal sb nyibuk..hahahaha



KISAH 2

ni waktu tgh kem tahunan skolah rendah..aku time tu puteri islam sb arwah umi dulu cikgu yg menyelaras persatuan tu..time tu aku tahun 3 or 4 tak silap..dah lama, aku tak ingat..
kalau kem tapak kt sekolah tak sah kau takda cerita pelik2..mmg macam2 ada yg blaku...
1 malam tu hujan lebat nk mampus smpai nk tglkn khemah pun tak dpt..
ustazah yg aku ngaji tu tutup khemah dgn kanvas supaya tak basah kmi kt dlm..
mmg aku tabik la ustazah ni sb dia tgh pregnant time tu..

malam lain mmg ada cerita best la..jadi kt khemah PBSM..
ada sorang senior aku mengigau..biasalah ngigau, mcm kau org tak pernah kan..
tp dia ni best, angker semua ada..dia ni ngigau bejalan..yg best tuh, dia siap bawa parang..
tak silap aku parang tu dia genggam bawa mcm orang istiadat pedang kt army tu n jln2 langkah member dia yg tgh tdur..tak tau cmana nk describe..
kesudahannya aku tak pasti cmana senior tu, tak silap ada ckgu ke staf sekolah yg ambil parang tu..
ngeri aku klau tb2 dia mimpi lawan2 ke apa kn, kot2 dia hayun parang tu kena budak2 lain..on the spot mati.. o.O

kt khemah KRS pun ada cerita gak..member aku npk pontianak kt kantin skolah..
khemah tu dkt dgn kantin, ada bukit kecik skit pastu atas dia kantin..
gila nasib benda tu tak mengilai satu padang kalau tak haru..nasib jg kawan aku tu tak histeria..

yg sengal, ada yg dengar suara perempuan bergurindam kt khemah aku, puteri islam time tgh2 malam..
mslhnya semua dah tidur..lgpun takda sorang pun yg gila nk gurindam tgh2 malam..
yg dgr tu budak khemah lain tp aku tak igt apa..
puteri islam time tu mmg tkenal dgn gurindam n persembahan tradisional..
mgkn ada yg igt salah sorg dr kmi tgh praktis pdhal semua tgh tbongkang tdur.. >u<''



========

nanti aku sambung lg cerita alah ni..otak aku kena refresh balik2 bru igt..
bukan apa, takut aku tercerita yg salah..nt jd tipu pulak..

p/s :  teringat aku time kecik2 tertidur kt lipatan tilam d master bedroom..
kebetulan tingkap tak tutup..mamai2 tu aku npk mop..ye mop lantai tu..tb2 bgoncang pastu terbang..
mcm biasa aku yg blur2 igt mimpi kn..tgk sekeliling bilik takda org..arwah umi, abah n adik g tdur bilik sebelah..sengal tak tglkn aku tdur sorang2 kt bilik besar tu??
nasib takde npk nenek kebayan tunjuk muka time mop tu terbang..
esok pg aku tgk blik, mop tu msh ada..aku assume nenek kebayan msti nk pinjam tuk g merempit ye dak??hhehehehe..

sekian saja cerita selingan..hehe..ni aku tepek skali gambr sk..KLMJ wooooo... T,T :-


padang SK Pekan Beluran tmpt perkhemahan..[sumber pacik google]
ketepikan abam2 pulis ni..tuuuuu yg kt blkg tu..flat cigu yg aku tgl..yg aku tgkt 4 flat belah kiri yg bwh dia ada tangki biru tu..yg pintu hijau tu dia la tu..npk ka?hehe..lepas kmi pindah, kwn aku, anak kerani, c yasir pndh sna dgn fmily dia..dorg la waris buaian n meja kecik aku guna waktu zaman budak hingus 3/4 taun.. :P yg rumah ustazah tu flat seblah kanan tgkt 3 yg pintu warna biru..banyak cerita lps tu rumah kosong tp nt aku cerita..
[sumber gambar dr FB IPD Beluran FC]

lg gambar rumah aku..yg pintu warna hijau, ada org lepak d luar tu..hehe..kau ka tu yasir??hahaha..mcm msih pla tu buaian kmi tu..oh ya ignore the komando 69 tu..dorg tingu men bula ba ni..hehehe..yg penting cat rumah tu nda berubah smpai skarang..warna kesukaan arwah umi.. :)
[sumber FB IPD Beluran FC]



^3^ to be continue...

1 comment: